Zoveel koffiepunten bracht de inzamelingsactie voor Voedselbank Enschede-Haaksbergen dit jaar op

Bijna een miljoen koffiepunten zamelden de Lions club Enschede in voor de Voedselbank Enschede-Haaksbergen. Een geweldig aantal, vinden ze bij de voedselbank. „Het geeft aan dat veel mensen een steentje bij willen dragen”, aldus Mirjam Wierenga van de voedselbank.

Jeanique Koedijk 25-01-24, 14:55

In december zijn er in Enschede, Lonneker en Glanerbrug bij 24 supermarkten van Aldi, Jumbo, Albert Heijn, Dirk, Plus en Spar inzameldozen voor Douwe Egberts punten geplaatst door de Lions club Enschede. Met als doel om zoveel mogelijk koffiepunten te verzamelen.

Aan het einde van de inzamelingsactie heeft Bart Tabak van Lionsclub Enschede met een tiental leden alle punten geteld. „Dat is een heel karwei, maar we doen deze actie voor de voedselbank graag en maken van het tellen altijd een gezellige bijeenkomst”, vertelt hij. „Je bent er wel een paar avonden zoet mee.”

2500 pakken koffie

Mirjam Wierenga van de Voedselbank Enschede-Haaksbergen is dankbaar voor alle inzet. Voor die uitgeknipte 953.004 punten zijn door koffiebrander Douwe Egberts kan de Voedselbank Enschede-Haaksbergen 2500 pakken koffie aan de voedselpakketten toevoegen. Koffie is een duur product voor de Voedselbank en daarom een schaars artikel. Door de jaarlijkse inzameling van koffiepunten, kan de Voedselbank met enige regelmaat een pak koffie aan de weekpakketten van hun cliënten toevoegen.

Bovenkant formulier

Onderkant formulier

Bovenkant formulier

Onderkant formulier

Bart Tabak roept opnieuw op om vooral DE-waardepunten te blijven sparen: „Het geeft aan dat veel mensen een steentje bij willen dragen en de voedselbank een warm hart toedragen. Hopelijk sparen mensen hun punten vanaf nu alweer voor de actie van volgend jaar!”