PERSBERICHT

Enschede, 10 februari 2019

Betreft:                        Lions Voorjaarsconcert 2019

Geachte mevrouw/meneer,

Op zaterdag 09 maart 2019 organiseert de Lions Club Enschede het traditionele concert bestemd voor ouderen, gehandicapten en andere belangstellenden die om uiteenlopende redenen normaal gesproken niet in de gelegenheid zijn een concert te bezoeken. Het Lions Voorjaarsconcert wordt gegeven in de aula van het Stedelijk Lyceum Zuid, Tiemeister 20 in Enschede en begint om 14.30 uur.

Met op zijn minst 50 muzikanten sterk verzorgt Muziekvereniging Concordia uit Hengelo alweer voor de zeventiende keer de muzikale omlijsting. Onder leiding van dirigent Lute Hoekstra zal het orkest wederom een onderhoudend muzikaal programma bieden met als thema “ABRACADABRA: sprookjes en fantasie”. Gespeeld worden onder andere bekende melodieën uit Jungle Book, The Wizz, Rapunzel en vele andere fijne muzikale herinneringen aan fantastische vertellingen. De zangeres Natasja den Toom zal soleren! Natasja is een veelgevraagd zangeres. Vorig jaar nog maakte zij grote indruk tijdens de nationale MH17 herdenking met het lied 'Kan ik iets voor je doen?".  Het belooft weer een hele gezellige, sfeervolle muzikale middag te worden waar u echt van zult genieten!

Dit concert wordt georganiseerd en aangeboden door Lionsclub Enschede. Dit evenement kan voornamelijk worden mogelijk gemaakt door de opbrengst van de jaarlijkse oliebollenverkoop, die de Lions Club Enschede eind december van elk jaar organiseert.

Gasten met een eigen rolstoel zijn van harte welkom, maar in het Stedelijk Lyceum zijn ook een beperkt aantal rolstoelen beschikbaar. Hoewel er in principe voor eigen vervoer gezorgd dient te worden (begeleiders en chauffeurs zijn uiteraard van harte welkom het concert bij te wonen), kunnen de leden van de Lions Club proberen het vervoer van een aantal gasten naar en van de zaal verzorgen. Als u hiervan gebruik wilt maken, wilt u dat dan op aanmeldingsformulier aangeven.

Uiterlijk tot 02 maart aanstaande kunt u zich voor dit voorjaarsconcert opgeven door middel van het bijgaande aanmeldingsformulier. In verband met de veiligheidsvoorschriften van de school en gezien de grote en toenemende publieksbelangstelling van de laatste jaren is er kans dat bij te veel aanmeldingen de laatst ingekomen aanmeldingen niet gehonoreerd zullen kunnen worden. Voor eventuele hulp en medische zorg zijn er medewerkers van het Rode Kruis en enige artsen in de zaal aanwezig. Voor het concert en in de pauze krijgt u een consumptie aangeboden. Aan het bijwonen van dit voorjaarsconcert zijn uiteraard geen kosten verbonden.

Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met:

Mevrouw I. Luckman

Heutinkstraat 475